אסטרטגיות
המקדמות שיווק פרויקטים חדשים
פרויקט הוא קבוצה של
פעילויות הקשורות זו בזו שמטרתן להשיג יעדים מוגדרים ומוגבלת על ידי עובדות כמו
זמן, משאבים, תקציב ואיכות. לכל
הפרויקטים מאפיינים משותפים:
·
כוללים
יישום מתואם של פעילויות הקשורות זו בזו;
לעוד פרטים מורחבים על https://channel22.co.il/%D7%A7%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%AA-%D7%9C%D7%99%D7%93%D7%99%D7%9D/ ואסטרטגיות המקדמות שיווק פרויקטים חד שי ם עליך לבקר באתר channel22.co.il
·
בעלי
משך זמן מוגבל, עם התחלה וסוף מוגדרים;
·
כל
פרויקט הוא שונה וייחודי באיזשהו אופן.
שיווק פרויקטים חדשים
מצריך גישה שיטתית המשותפת לכל היוזמות העסקיות. הגדרת יעדים, זיהוי הזדמנויות
אסטרטגיות, בחירת אסטרטגיה ולאחר מכן יישום שלה דורשים גמישות מיוחדת משלהם, שכן
יש צורך להגיב במהירות לסיבוכים בלתי צפויים.
מדוע שיווק
פרויקטים חדשים כה חשוב?
ארגון מודרני מסוגל
להתקיים ולהתמודד בהצלחה בשוק רק בתנאי של פיתוח מתמיד והתאמה לתנאים העסקיים
המשתנים. האצת הקצב של החיים המודרניים, השונות של הסביבה מגבירה את חוסר היציבות
בתפקוד של חברות, מאלצת אותן לבצע שינויים תכופים ומהירים, להסתגל לשינויים בתנאים
החיצוניים. חברה מצליחה היום היא חברה שמבצעת בהצלחה פרויקטים. מידת הייחודיות של
פרויקטים יכולה להשתנות מאוד עבור פרויקטים שונים. מידת הייחודיות נקבעת לרוב על
ידי היכולת להשתמש בניסיון העבר. המאפיינים
העיקריים של הפרויקט הם:
·
ייחוד
של מטרות ופעילויות הפרויקט;
·
ביצוע
מתואם של עבודות הקשורות זו בזו;
·
התמקדות
בהשגת מטרות סופיות;
·
זמן
מוגבל (נוכחות של התחלה וסוף);
הצלחת הפרויקט תלויה
במידה רבה באיזו הצלחה הרעיון החדשני העיקרי שלו מתגבש ומבוסס, מה שמסביר את איכות
השגת היעדים שנקבעו,
אותם ניתן להשיג בעזרת שיווק פרויקטים חדשים ממוקד ומקצועי.
מה הן היעדים של
שיווק פרויקטים חדשים?
יעדי הפרויקט הם
התוצאות הכלליות ביותר של פעילויות שהושגו כתוצאה מיישום מוצלח של שיווק פרויקטים
חדשים בתנאים הנתונים לביצועו. מטרת
הפרויקט עשויה להשיג לארגון עמדה מובילה בענף שלו וליצור יתרונות תחרותיים, וניתן
להגיע להצלחה בדרכים רבות, על ידי יצירת מגעים עם לקוחות פוטנציאליים.
שיווק הוא תהליך של
תכנון והמצאה, תמחור, קידום ומימוש רעיונות, סחורות ושירותים. הרעיון הראשוני
העומד בבסיס שיווק פרויקטים חדשים הוא סיפוק הצרכים של הלקוח הפוטנציאלי. ניתן
לחלק את שיווק הפרויקט ל-6 מרכיבים:
·
מחקר
שיווקי;
·
פיתוח
אסטרטגיה שיווקית;
·
גיבוש
מושג השיווק;
·
תוכנית
שיווק פרויקטים;
·
תקציב
שיווק פרויקטים;
·
יישום
פעילויות שיווק פרויקטים.
כאשר מחקר שיווקי
מובן בדרך כלל כפעילות של חיפוש, איסוף ועיבוד אנליטי מקדים של מידע בעל משמעות
להצלחת השוק הפרויקט. מחקר שיווקי הוא הפעילות הבסיסית המספקת לכל פעילויות שיווק
נוספות את המידע הדרוש.
מתוך תפיסת השיווק
כמרכיב הטקטי שלו, המרכיב התפעולי כולל ערכת כלים שיווקית מעשית המעוצבת כתוכנית
של אמצעים ספציפיים ליישום האסטרטגיה והטקטיקות השיווקיות של הפרויקט שגובשו קודם
לכן.