פייסבוק מאבדת משתמשים ממגזרים צעירים יותר באוכלוסייה הנוטשים את הפלטפורמה לאתרי מדיה חברתית אחרים כגון אינסטגרם (Lang, 2015; De Veirman ואחרים, 2020). פייסבוק מחזיקה באינסטגרם, אתר המדיה החברתית המוביל, שראתה ירידה בתנועת המשתמשים מאז 2017.

לאינסטגרם היו 900 מיליון משתמשים פעילים, שהיתה הרשת החברתית שצומחת הכי מהר לפני פייסבוק (Kent, 2017; Sherman et al., 2018). בעוד שהשימוש בפלטפורמות ירד, השימוש באינסטגרם ממשיך לצעוד לפני מספר המשתמשים בפייסבוק מסנג'ר ובווטסאפ.

הנתונים שלנו מראים שאנשים מצפוניים נוטים יותר להיות מושפעים מבני גילם כאשר הם רוצים לעקוב אחריהם בפלטפורמות מדיה חברתית חדשות בעקבות החלטתם לעזוב את פייסבוק

כפי שהוסבר למעלה. גם אם אנשים לא עוזבים את המדיה החברתית לחלוטין לאחר עזיבת פייסבוק, אפשר לומר בטוח שהם יעברו לפלטפורמה אחרת.

לעומת זאת, פייסבוק הפכה למקום שבו אנשים יכולים לתקשר עם קשישים, הורים, משפחה גדולה יותר, אחים גדולים ותלמידים. ואכן, צעירים מחליפים יותר ויותר את פייסבוק באינסטגרם, שכמובן מחזיקה בפייסבוק.

פייסבוק

היא אחת מפלטפורמות המדיה החברתית הוותיקה ביותר והנפוצה ביותר עם משתמשים פעילים ו -24.9 מיליארד דולר בהמשך גידול ההכנסות מפרסום עבור החברה בשנת 2019. כאשר חברות מחקר בוחנות כיצד אנשים משתמשים בטלפונים שלהם, הם מוצאים שאנשים מבלים יותר זמן בפייסבוק משאר האינטרנט. רוב האנשים מרגישים שפייסבוק משולבת יותר, טובה יותר מאלבום תמונות, יעילה יותר במעקב אחר מערכות היחסים שלהם, וברוב הדרכים פועלת טוב יותר מכל פלטפורמה אחרת שהחליפה.
עבור עוד מידע בתחום של מה כדאי ללמוד מהנפילה של פייסבוק ונכסים דיגיטליים יש לבקר באתר yeshnoseo.co.il

אינסטגרם

המאפשרת למשתמשים לערוך ולשתף תמונות וסרטונים, היא בבעלות פייסבוק ויש לה יותר ממיליארד משתמשים פעילים חודשיים. ל- WhatsApp, שירות ההודעות המוצפן של הרשת החברתית, יש 1,5 מיליארד משתמשים פעילים מדי חודש, יותר ממחצית מהם משתמשים בה מספר פעמים ביום.

 

היא אחת האפליקציות החינמיות המובילות באייפון, לפני פייסבוק מסנג'ר ואפליקציות פופולריות כמו סנאפצ'ט, שצומחות במהירות כאשר אנשים מצלמים תמונות שאינן מתאימות לרשומות הקבועות שלהם. פייסבוק מחזיקה באינסטגרם, הפלטפורמה החברתית הלוהטת ביותר שאהובה על דור המילניום ועל דור ה- Z כאחד, ועל יחידות ההורים שלה. יש סיבה מעניינת לפייסבוק לוותר: היא קוראת לאנשים נוספים להשתמש בסטוריז, תכונת השיתוף הקצרה הפופולרית שחיה באינסטגרם, בווטסאפ ובמסנג'ר, ולא באפליקציית הליבה שלה.

מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג הודיע ביום רביעי כי החברה מתכננת לשלם לחברה מיליארד דולר למשתמשים שיוצרים תוכן עבור הרשתות החברתיות שלה פייסבוק ואינסטגרם עד שנת 2022

באופן זה, פייסבוק מקווה למשוך משפיעים שיוצרים תוכן על את שירותיה כדי להתחרות בשירותים פופולריים אחרים כגון TikTok. בעוד פייסבוק מתרגשת מאנשים שמשתמשים בסטוריז, תכונת השיתוף הקצרה הפופולרית שחיה כיום בתוך אינסטגרם, ווטסאפ, מסנג'ר ואפליקציית הליבה של פייסבוק, היא מרגישה שהיא תהיה קיימת זמן רב ומתאימה יותר למודעות וידאו, ול החברה לא תרוויח ממנה כסף כפי שלא עשתה מעולם.

ממגיפת הקורונה ועד הבחירות לנשיאות ארה"ב בשנת 2020

הגנת הצרכן, בטיחות המוצר ואבטחת הנתונים היו במרכז הביקורת של פייסבוק וחברות מדיה חברתית אחרות. המקרה של פייסבוק עשוי להיראות כמו כותרת מוזרה, בהתחשב בכך שמדובר בפלטפורמת מדיה חברתית שממשיכה לצמוח. אך סביר להניח שהאינטרנט או לפחות האופן שבו אנשים משתמשים בו ישתנו עם הזמן וכי פייסבוק תיכנס להיסטוריה כממצא תרבותי לבני נוער, בדומה לילדים המתלבשים כהיפים או מדונה לקראת ליל כל הקדושים.

עבור מבוגרים רבים

התקווה היא שאנשים יעזבו את פייסבוק כיוון שהיא פלטפורמה ממוסחרת ונשלטת ועוברים לפלטפורמה פתוחה יותר ופחות מסחרית. שינויים אלה יגדילו את איכות הזמן שאנשים מבלים באתר ולקחת אחריות על האופן שבו הוא משפיע על בריאות הנפש ועל רווחתם הכללית של משתמשיה. דברים כמו הגדלת מספר המשתמשים והזמן בשטח, אך נדרש חדשנות כדי להפוך את עסק הפרסום של פייסבוק להצלחה אדירה.

הוא עוקב אחר המודל האקולוגי של המדיה המודרנית, שבו כל מדיום כביכול תופס נישה שונה מזו של אמצעי מתחרה או משלים, והשינויים מהם יצאה פייסבוק לא קרו כיוון שהיא השתנתה, כמו מדיה אחרת, אלא כי זה הבדל.

האלגוריתם של פייסבוק מחליט אילו פוסטים אנשים רואים כאשר הם בודקים את פיד הפייסבוק שלהם ובאיזה סדר הם מוצגים

איננו יודעים את הפרטים כיצד האלגוריתם מחליט מי מוצג ומה לא מוצג, אך אנו יודעים שאחת המטרות שלו היא, כמו אלגוריתם ההמלצות ברשתות החברתיות, להמשיך ולגלול אנשים כדי לראות מודעות נוספות.

פייסבוק

אינסטגרם, וואטסאפ ומסנג'ר סבלו מההפרעה הארוכה ביותר לשירותיהם, כאשר מיליוני משתמשים ברחבי העולם נפגעו מהתקלות בשיא. מרכז פעולות האבטחה העולמי של פייסבוק קבע כי ההפסקה מהווה "סיכון גבוה לאנשים עם השקעות בסיכון בינוני ומוניטין בסיכון גבוה בפייסבוק", נכתב בהודעת החברה. המשקיעים נבהלו בתקופה בה ענקית המדיה החברתית ספגה סיוטים רבים של יחסי ציבור במהלך 18 החודשים האחרונים, מחירי שיא במניות היו גבוהים ומנהלים עשו כל שביכולתם כדי להפיג את החששות מפייסבוק במהלך שיחת הרווחים שלה, כאשר המניה עלתה 21 לכל סנט במסחר לאחר שעות העבודה.

 

Categories: Uncategorized