עם הגיל יכולות להופיע להן כל מיני בעיות שונות שכל אחת מהן מביאה איתה אתגרים שונים. אחת מהבעיות השכיחות ביותר בגיל מבוגר היא קטרקט. מדובר על מצב שבו איכות הראייה יורדת בעקבות כך שעדשת העין הופכת להיות עכורה. על מנת שיהיה אפשר להציל את המצב ישנה חובה לבצע הליך כירורגי. אם לא עוברים הליך כירורגי המצב עשוי להחמיר ככל שעוברים הימים. 

מהי הסיבה להופעת קטרקט?

יכולות להיות סיבות שונות שמביאות להופעת קטרקט. אך הסיבה המרכזית כמו שכבר הבנתם היא הגיל של כל בן אדם. קטרקט במבוגרים שכיח הרבה יותר מאשר קטרקט אצל מבוגרים. אך כמובן שיכולות להיות סיבות פחות שכיחות שעשויות לגרום לבעיות מהסוג הזה. אך בסופו של יום הגיל הוא האויב מספר אחד שיכול להוביל למצב שבו הראיה נפגעת בצורה משמעותית. כך שככל שתתבגרו, כך תוכלו למצוא את עצמכם סובלים מבעיות כאלה.

איך יודעים שמדובר על קטרקט?

אינכם צריכים להיות פרופסורים על מנת לזהות כי מדובר על קטרקט. זה נכון שאת החותמת הסופית יכול לתת רק רופא עיניים מוסמך. אך ברגע שישנה ירידה פתאומית בראייה בגיל מבוגר ככל הנראה שמדובר על קטרקט. כל זאת בתנאי שלא נגרמה חבלה או כל בעיה אחרת שעלולה להביא לירידה בראייה. ירידה בראייה משמעותה אובדן חלקי של הראייה, רגישות לאור, סנוור, רגישות מכל צורה שהיא. ברגע שאתם סובלים מהבעיות הללו יהיה עליכם לפנות לאיש מקצוע שיאבחן אתכם במקצועיות.

כיצד פותרים בעיית קטרקט במבוגרים?

הדרך האידיאלית לפתור בעיית קטרקט במבוגרים היא על ידי ניתוח. כל פתרון אחר שיספקו לכם לא יביא אתכם למצב שבו הבעיה תיפתר מהשורש שלה. רק הניתוח יגרום לכך שיהיה אפשר לתקן את העדשה העכורה. את העדשה העכורה מחליפים בעדשה תקינה שמאפשרת ראייה מיטבית. זוהי הסיבה שבגללה הניתוח הזה הפך להיות כל כך פופולארי בקרב לא מעט אנשים שונים.

מהם אחוזי ההצלחה של הניתוח? 

כל עוד הניתוח מתבצע על ידי רופא מנוסה, אחוזי ההצלחה יהיו גבוהים מאוד. ניתוח קטרקט במבוגרים מוכיח את עצמו כפתרון הכי טוב פעם אחר פעם. כמובן שעל מנת שתוכלו לקבל פרטים מדויקים יהיה עליכם לפנות לאיש מקצוע. תזכרו כי השאיפה הראשית שלכם היא לחזור למצב שבו תוכלו לראות כמו שצריך. רק ניתוח שמתבצע על ידי רופא עיניים מוסמך ומנוסה תקדם אתכם אל עבר השגת המטרה.

צילום:freepik

Categories: Uncategorized