הריון אמור להיות אחד מהרגעים הכי משמעותיים בחיה של כל אישה. הרגע שבו היא סוף כל סוף יכולה להפוך לאימא. גם אם ההיריון הוא לא היריון ראשון, הוא עדיין מביא איתו בעל פעם דברים חדשים. אך האם חשבת לעצמך מהן הסיבות שבגללן נהוג להפסיק היריון? במדינת ישראל ובעוד מדינות אחרות בעולם מפסיקים הריונות בצורה יזומה ממספר סיבות בולטות. אנו נביא לכם כאן את הסיבות הכי שכיחות להפסקת היריון בקרב נשים צעירות ומבוגרות כאחד. מוטב כי תכירו גם את הצדדים הפחות נעים של ההיריון.  

ההיריון הוא היריון לא רצוי

אחת מהסיבות השכיחות ביותר להפסקת הריון  היא כאשר ההיריון הוא לא רצוי. האישה היא זאת שמגיעה מיוזמתה אל המרפאה על מנת להפסיק את ההיריון. את ההפסקה של ההיריון אפשר לבצע עד שבוע 24, לאחר מכן הסיפור הופך להיות מורכב יותר. יש לא מעט נשים שנכנסות להיריון ללא כל כוונה, ולכן הן מחליטות להפסיק את ההיריון לפני הלידה עצמה.

התפתחות לא תקינה של ההיריון

סיבה נוספת שיכולה להביא להפסקת ההיריון היא לא קשורה לאישה עצמה. מכל מיני סיבות תוכלו למצוא את עצמכם מגיעים למצב שבו ההיריון לא מתקדם כמו שצריך. זה יכול להוות סכנה גם לאישה שנמצאת בהיריון וכמובן שגם לעובר עצמו. במקרה שבו לא ניתן להתקדם עם ההיריון, ישנה החלטה של הצוות הרפואי לבצע הפסקה להיריון. כמובן שהאישה חייבת להסכים להפסיק את ההיריון, אחרת אין אפשרות לכפות עליה.

מתי כדאי להפסיק את ההיריון?

לא תמיד ההחלטה הסופית תהיה בידיים שלכם, לעיתים ההחלטה תהיה בידיים של הצוות הרפואי. אך לא משנה מהי הסיבה שבגללה החלטתם להפסיק את ההיריון, רצוי לעשות זאת מוקדם ככל האפשר. ככל שההיריון יופסק מוקדם יותר, כך תוכלו לבצע את ההפסקה של ההיריון בצורה בטוחה. בצורה שלא תיפגע באישה, ותאפשר לה בעתיד להיכנס לעוד הריונות על מנת להרחיב את המשפחה. ברור לכולם כי הפסקה של היריון היא לא תהליך פשוט, ולרוב ישנו צורך לקבל גם עזרה פסיכולוגית.

Categories: Uncategorized